۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۴۹

شرفی:

هفته فرهنگ رضوی فرصتی برای تجلیل از خادمان رضوی است

هفته فرهنگ رضوی فرصتی برای تجلیل از خادمان رضوی است

اردبیل – خبرگزاری مهر: دبیر هفته فرهنگ رضوی در استان اردبیل گفت: هفته فرهنگ رضوی فرصت مناسبی برای تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی و ترویج این فرهنگ در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شرفی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی شمالغرب کشور تصریح کرد: هفته فرهنگ رضوی در استان اردبیل از روز 21 اردیبهشت در محل دائمی دبیرخانه مدیحه سرایی، چاووشی خوانی و ابتهال آغار شد و در قالب کاروانی در هفت شهرستان استان برنامه های پیش بینی شده اجرا شد.

وی با اشاره به تلاش دولت برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه افزود: شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره امام رضا (ع) به منظور بسط و گسترش فرهنگ رضوی آثار فرهنگی و هنری این جشنواره را که با محوریت امام رضا است همه ساله در استانهای مختلف برگزار می شود.

شرفی دلیل انتخاب اردبیل به عنوان میزبان هفته رضوی را برگزاری موفق آمیز جشنواره مدیحه سرایی، چاووشی خوانی و ابتهال عنوان کرد و گفت: 10 استان کشور برای برگزاری هفته رضوی انتخاب شده اند که اولین استان، استان کهگیلویه و بویراحمد است و استان دارالارشاد اردبیل به عنوان دومین استان برای میزبانی هفته رضوی انتخاب شده است.

هفته رضوی بهانه‌ای برای عشق‌ورزی به امام هشتم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری هفته فرهنگ رضوی را بهانه‌ای برای عشق‌ورزی به امام هشتم دانست و تصریح کرد: اردبیل خاستگاه تشیع علوی و پایتخت شیفتگان و عاشقان ولایت است که برگزاری این جشنواره ارزشمند از افتخارات استان اردبیل است.

شرفی با اشاره به اینکه برگزاری هفته فرهنگ رضوی و جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از افتخارات کشور است، اضافه کرد: این هفته فرصتی برای تجدید عشق‌ورزی اهالی ولایت‌مدار و حسینی اردبیل با امام رضا (ع) و ترویج فرهنگ منور رضوی و معرفی مهمترین و برجسته‌ترین رویداد مذهبی و فرهنگی جهان اسلام، جشنواره بین‌المللی امام رضا بود.

وی برگزاری نمایشگاه آثار نفیس و فاخر نه دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، جشنواره فیلم و نماهنگ رضوی با نمایش 13 فیلم منتخب، جشنواره فیلم رضوی و 10 نماهنگ برتر رضوی و... را از برنامه های جنبی این هفته عنوان کرد.

سرپرست دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره‌ هفته فرهنگ رضوی موجب تقویت روحیه مذهبی، اشاعه فرهنگ رضوی و دفاع از مقام ولایت و امامت می‌شود.

نادر سقا با اشاره به برگزاری مطلوب هفته فرهنگ رضوی در استان تصریح کرد: برگزاری هفته فرهنگ رضوی در دارالارشاد که مردم این استان در عشق به ائمه اطهار در کشور زبانزد خاص و عام هستند، موجب ترویج فرهنگ رضوی می شود که استقبال مردم از هفته فرهنگ رضوی در شهرستانهای مختلف استان حاکی از برگزاری مطلوب این مراسم بود.
 
ترویج اخلاق رضوی موجب قوام هنجارهای پسندیده می شود

وی با بیان اینکه ترویج اخلاق رضوی در جامعه سبب قوام هنجارهای پسندیده می شود، افزود: ترویج اخلاق، رفتار، منش، بردباری، سیاست و کیاست حضرت ثامن‌ الحجج (ع) در جامعه سبب قوام هنجارهای پسندیده و تحکیم بنیان خانواده‌ها خواهد شد و برگزاری جشنواره‌ هفته فرهنگ رضوی در ترویج اخلاق رضوی در جامعه نقش بسزایی دارد.

سقا برگزاری هفته فرهنگ رضوی در استان  را فرصتی مغتنم برای تمامی اقشار جامعه در کسب فیوضات معنوی فرهنگ پرمحتوا و غنی رضوی برشمرد و اضافه کرد: جشنواره رضوی فرصتی برای عرض ارادت به محضر امام هشتم شیعیان است که مردم اردبیل در طی اجرای هفته فرهنگ رضوی به خوبی ارادت خود به ثامن الحجج را نشان دادند.

سرپرست دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری استان اردبیل با بیان اینکه وجود مرقد امام رضا (ع) در خاک ایران برکتی وصف نشدنی را نصیب مردم کشور کرده است، گفت: استان اردبیل از گذشته های دور القاب گرانسنگی مانند دارالارشاد، دارالعرفان، دارالامان و دارالایمان را یدک می کشد و به اهلبیت (ع) به خصوص به امام حسین بن علی (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت موسی الرضا (ع) ارادت خاصی دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه اراده امام رضا (ع) برای عزیمت به ایران و استقبال عاشقانه ایرانیان از آن امام همام نشانه عمق ایمان مردم به خاندان علوی بوده است، تصریح کرد: جوانان باید با سیره و سلوک حضرت امام رضا (ع) بیشتر آشنا شوند و با به کار گیری اخلاق رضوی در زندگی شخصی خود اسلام واقعی را در زندگی پیاده کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری هفته فرهنگ رضوی در استانهای کشور و آشنا کردن اقشار مختلف جامعه با اخلاق و سیره رضوی یکی از برکات حضور مرقد امام هشتم در کشور است که در استان اردبیل نیز این جشنواره به شکل مطلوب به اجرا گذاشته شد.
کد خبر 1603877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha